Wednesday 23 October 2013

Testimoni Collagen Powder Shaklee memang terbaik!!

Hati berbunga-bunga hari nie..sebab ape nak tau?? Pagi tadi suami kata "kulit saya dah semakin lembut dan licin".... Woww seronok nya...sape yang tak suka kan kene puji. Lebih-lebih lagi suami sendiri yang puji...kannn!? Rasa nak terbang tinggi-tinggi dok berangan lama-lama...hehehe (syok sendiri pulak)

Haa..nak tahu tak ape rahsia sebenar kulit saya makin lembut dan licin? Mai la nak share produk yang saya consume sejak seminggu yang lalu..Memperkenalkan Collagen Powder dari Shaklee.




Hari saya nak kongsi testimoni mengenai kolagen dari Shaklee ini..TERBAIK!! Memang hebat dan sungguh berkesan!

Semasa zaman remaja saya mempunyai masalah kulit yang berjerawat (benanah tu) dan berminyak (pon sentiase bekilat jer muka), pori-pori besar, balckhead & whitehaed!! Eeee... kalau anda semua dapat bayangkan macam mana rupa wajah saya kan. Kalau nak di tunjukkan foto memang saya tak ada dalam simpanan sebabnya mudah jer kalau dah kulit macam tu saya memang saya akan tolak untuk bergambar! Lagi satu abaang saya sendiri pernah mengejek saya bahawa kulit muka saya tu dah macam rempeyek kacang tanah...huhh sabo jer la. Sampai hati kannn...

Selepas berkahwin jerawat saya makin surut tetapi masih meninggalkan kesan parut pada wajah. Kadang-kala bengkak kemerahan yang hodoh..Belum cerita bab bila nak datang bulan..sure-sure nya lah  jerawat akan muncul! Bukan dimuka saja malahan di belakang badan pon ade. 

Dipendekkan cerita lepas melahirkan anak yang kedua dan peningkatan usia yang mencecah ke angka 30-an saya tercari-cari produk untuk membantu masalah saya ini. Awal-awal lagi saya memang sudah menanam azam untuk meningkatkan kesihatan tubuh dan mencari penawar masalah jerawat, kulit kusam serta kulit berminyak yang saya hadapi.

Dalam masa yang sama saya masih menyusukan anak kedua saya iaitu Nur Zahirah ketika itu. Tekatkan diri dan kuatkan semangat untuk memberi susu ibu selama 2 tahun..Bertitik-tolak dari itu saya mecari info-info mengenai penyusuan dan sekali gus meningkatkan kualiti susu saya.

Dapat semua maklumat saya bincang dengan suami mengenai produk Shaklee ini. Bermula dengan Set Penyusuan asas (ESP ~ Energizing Soy Protien + Alfalfa). Seperti jangkaan memang sangat berbaloi rezeki untuk anak saya semakin bertambah dan susu yang sungguh meriah. Jika ada rezeki lebih saya akan membeli sedikit demi sedikit suplimen dari Shaklee ini. Alhamdulillah saya masih menyusukan nur kini genap berumur 1 tahun 2 bulan.

Ok bebalik cerita tadi, bulan oktober ini aden alah promo untuk Collagen Powder. Jadi saya ambil peluang untuk mencubanya sendiri. Beli 6 percuma 1...tak mau lepaskan peluang tau!

Ehmm..Alahamdulillah selepas seminggu saya menggunakannya nampak sedikit demi sedikit perubahan pada kulit saya. Walau pon tak lah seputih salju dan secerah mana pun tetapi menampakkan keberkesanan kolagen ni. Tompok-tompok hitam makin pudar dan jerawat cepat kering selain kulit makin licin. Tambah teruja pabila suamiku perasan akan kelainan pada diri. 


 


Kenapa saya memilih kolagen dari shaklee??

Kerana ia antara sumber kolagen terbaik ialah kolagen bersumber ikan laut dalam. Kerana kolagen bersumber ikan strukturnya yang mirip dengan kolagen manusia dan molekulnya lebih kecil mudah diserap oleh tubuh manusia dan sebab ia tahan lasak. 

Sumber sisik ikan merah (4000mg), size kolagennya yang sangattt kecil iaitu 1000dalton (utk penyerapan unggul dan efek yg segera), dilengkapi dgn klinikal study, dan yg bestnya ia diperbuat dari 7 ramuan khas.. memang perfect. 





So selepas ni saya akan meneruskan pengambilan kolagen (ofcouse jenama Shaklee) untuk kesihatan dan kecantikan diri ini. Perlu mengambil langkah sejak awal sebelum terlambat!


Haa..setakat ni dulu yang dapat saya kongsikan pada anda semua...


Jumpa lagi dilain entri ya....



No comments:

Post a Comment